Jak na strukturovaná data ve Schema.org a novinky v Google AdWords – SEO News podzim 2017


Výběr událostí, které nás zaujaly v říjnu a listopadu 2017 na poli SEO optimalizací, PPC kampaní, linkbuildingu a online marketingu.

Google uvolňuje budgety v AdWords

Google oznámil, že kampaně AdWords nyní můžou až dvojnásobně překročit denní naplánovaný budget. To je dost podstatný skok, doposud byl deklarovaný limit pouhých 20% denně navíc. Google to vysvětluje tím, že tak bude moc lépe optimalizovat rozpočty na PPC reklamu v rámci měsíčního budgetu a doručit tak co nejvíce konverzí. Milé. Měsíčního budgetu se změna netýká – pokud nebudete celý měsíc sahat na denní budgety, tak měsíční budget = denní krát 30,4 dní. Na své překročené denní i měsíční limity a na Overdelivery credit (tedy takový Google cashback) se můžete podívat v předdefinovaných reportech, viz následující obrázek:

Předdefinovaný report překročení rozpočtu v Google AdWords

 


Google spustil rozšíření o propagaci v AdWords

Při psaní rozšíření do svých PPC reklamních kampaní nezapomeňte přidat “rozšíření o propagaci” – jedná se o velmi efektní novinku, kdy můžete napříč účtem či reklamními sestavami propagovat časově omezenou akci a slevu, ať už finanční nebo v procentech, a to včetně informace o datu začátku a konce akce:

Ukázka rozšíření o propagaci v AdWords kampaních

inzerat-adwords-rozsireni-mobil

Kromě obyčejných slev lze propagovat také speciální dny jako Black Friday, Sv. Valentýn nebo Back to School. Tato rozšíření reklam lze zvýraznit a vypadají velmi poutavě,  zejména na mobilních zařízeních. Nová rozšíření jsou k dispozici pouze v nové verzi AdWords, čímž se Google logicky snaží nahnat tam stále více lidí, kteří se mu tam jinak evidentně nehrnou.

Další pěkná utilita nového rozhraní AdWords je přidání cílení na příjmy domácností (viz screen níže) anebo samostatné velmi zajímavé reporty vstupních stránek reklam, které lze nyní analyzovat z hlediska proklikovosti z mobilů nebo z AMP verzí.

Google Adwords příjmy domácností - cílení v obsahové síti


Pokročilá práce se strukturovanými daty a Schema.org

Strukturovaná data - ukázka struktury Schema.orgGoogle je miluje, uživatelé na ně rádi klikají, ale my je neumíme moc dobře používat. Pokud se už neorientujete ve všech druzích stále bobtnající hierarchie strukturovaných dat, tak zde je pěkný nástroj: interaktivní hierarchie Schema.org. Při výrobě strukturovaných dat nejprve vyhledejte svůj vysněný typ, dále si jej najděte přes hledání ve struktuře Schema.org a pak využijte tento Schema Markup Generator pro výrobu. A na závěr si nezapomeňte vše otestovat v Google Testing Tool.


Analýza klíčových slov – překryvy s konkurencí

Moz přidal do svého Keyword Exploreru pěknou funkci – nyní si sem můžete vložit svůj web a další dva konkurenční weby a SW vám vyjede jejich překryvy z hlediska klíčových slov. Dále vám vyjede podrobnou tabulku, kde se podíváte na ranking jednotlivých klíčových slov a také index jak obtížné je na danou frázi optimalizovat.

Analýza klíčových slov - překryv konkurentů

 

Analýza klíčových slov - překryv konkurenčních frází


Google pouští mobile-first index a zpřísní podmínky využívání AMP

Google potvrdil, že na několika stránkách testuje v ostrém provozu mobile-first index, a že ho velmi pravděpodobně pustí na live během roku 2018. Google testuje na webech, které mají 100% shodu PC a mobilní verze a zdá se, že přes Google Search Console postupně osloví majitele stránek s nesouladem obou verzí webu, aby problém opravili.

Pokud využíváte AMP na svých webech, tak zpozorněte. Jelikož weby různě podváděly a dávaly na AMP verzi osekané a neúplné verze stránek, tak Google přitvrdil a od 1. února 2018 bude požadovat, aby se AMP verze stránky obsahově shodovala s její kanonickou verzí. V opačném případě ji nebude považovat za relevantní a uživatele pošle na non-AMP verzi webu.


Jak na analýzu konkurence?

Konkurenční analýza je základem každé SEO optimalizace – Moz vydal podrobný návod jak při analýze konkurenčních webů postupovat včetně velice pěkného template v Google Docs. Dozvíte se zde jak identifikovat svoji konkurenci, jak najít mezery v klíčových slovech apod. Template pro konkurenční analýzu si můžete volně stahovat zde.


Jít na titulní stránku