SEO faktory pro rok 2017 a novinky v Google Business – News 07/2017


Výběr událostí, které nás zajaly v červenci 2017 na poli SEO, PPC a online marketingu.

Potvrzeno – rychlost webu je dominantní faktor

Už delší dobu více zdrojů uvádí, že téměř polovina uživatelů očekává, že se jim web načte do 2 sekund, a to zejména na mobilech. Pokud se web nenačte do 3 sekund, dramaticky se zvyšuje Bounce rate a riziko, že uživatel nenakoupí, nebo že se na web už nikdy nevrátí. V Google tohle moc dobře ví a vyhledávač začíná tyto statistiky dramaticky promítat do výsledků vyhledávání, proto se podívejte na výsledky rychlosti načítání a možnosti optimalizace vašeho webu.

Zaměřte se zejména na HTTPS, optimalizaci pro mobilní zařízení a na optimalizaci obrázků, dobrý nástroj je třeba Compressor.

Nyní se na problematiku podívali podrobně v Chartbeatu a vyšlo jim, že AMP zvyšuje engaged time v průměru o 35% – na běžných stránkách lidé stráví průměrně 36 sekund, na stránkách AMP 48 sekund. AMP se v průměru nahrává 4krát rychleji, než klasická mobilní stránka a ještě rychleji se nahrávají Facebook Instant Articles, kde většinou ani nezaregistrujete dobu nahrávání.


Google přidal menu u restaurací do Google moje firma

Jestli máte restauraci, tak je čas připravit se na úpravu informací pro boxíky Google Business. Nově přibyla možnost přidat menu / jídelní lístek ve formě strukturovaných dat. Pro lokální byznys se jedná o stále důležitější způsob propagace, máte-li obchod, prodejnu, restauraci, měli byste mít firemní zápis v naprostém pořádku a využívat všechny funkce, které nabízí včetně příspěvků, viz další čtení.

menu restaurací v boxíku Gogle Business


Víte jak přidat post / příspěvek ve firemním zápise Google Business (Google moje firma)?

Přidání přísůěvku do Google moje firmaPokud ne, přihlaste se do svého účtu Google Business a hledejte políčko Příspěvek. Můžete promovat akci, stránku, produkt, můžete zde využít odkaz pro nákup, registraci, nebo pouhou informaci pro zákazníky. Zvolte si správné tlačítko, přidejte měřící UTM parametr a pozor na vycentrování fotky. Post vydrží online většinou 7 dní od zveřejnění a po tu dobu zvýší vaši visibilitu ve výsledcích vyhledávání, zejména na mobilních zařízeních. Můžete přidávat i více postů, bohužel zatím nejde tuto funkci plánovat dopředu. Výsledek – viz následující ukázka:

Post - příspěvek v Google Business

Chatboti pro messenger v Google Business

Ve Spojených Státech teď pro lokální vyhledávání Google naplno spustil funkcionalitu messaging. Propojení funguje buď přes Allo  nebo v IOS přes nativní aplikaci pro messaging. Stačí pouze nastavit systém automatických odpovědí pro své zákazníky a nechat chatboty psát za vás. Možnost využít messaging se už začala objevovat v US výsledcích Google.

Chatbot - messenger v Google Business


SEO faktory pro rok 2017

Nabízíme přehled hlavních SEO faktorů pro rok 2017. Vychází z několika externích zdrojů a našich vlastních poznatků a měření.

  • HTTPS v kombinaci s HTTP2
  • rychlost (tzn. technická optimalizace JavaSciptu, HTML, browser caching, komprimace obrázků apod.) / nebo AMP (Accelerated Mobile Pages)
  • příprava na mobile first indexing
  • kvalitní bohatý aktualizovaný obsah
  • UX – user experience signály, tzn. nízká míra opuštění, vysoká ATS, více PV na návštěvu atd.
  • zaměření Googlu na local search – informační boxíky po stranách výsledků vyhledávání
  • strukturovaná data (značky schema.org, podpora pro featured snippets) všude kde to jde / příprava na hlasové vyhledávání
  • relevantní backlinky se správnými anchor texty – na kvalitních silných doménách s vysokou autoritou
  • sociální signály, správná práce se sociálními sítěmi
  • z metatagů stále klíčovým způsobem funguje Title a H1

Web SearchEngineLand vydal přehlednou tabulku, která hlavní SEO faktory shrnuje i graficky:

SEO faktory důležité pro weby v roce 2017

Plnou verzi tabulky a návod ke čtení jednotlivých sloupečků tabulky si můžete přečíst a stáhnout zde.


Jít na titulní stránku