Co je to SEO optimalizace pro vyhledávače

Cílem oboru SEO (Search Engine Optimization) je optimalizovat webové stránky tak, aby byly dobře čitelné pro vyhledávače Google, Seznam, Bing a další ve fulltextovém vyhledávání. Součástí SEO jsou linkbuilding, copywriting a technické optimalizace. SEO je soubor pravidel, které je potřeba splnit, aby vyhledávač web našel, přečetl, zaindexoval, pochopil a předložil uživatelům v požadované podobě.

Co je to SEO - optimalizace pro vyhledávačeUživatel je na prvním místě. Tahounem moderního SEO se stále více stává User Experience (UX).  Google a další vyhledávače postupně přechází na strojové učení a algoritmy jako Google RankBrain prochází weby, dávají si do souvislosti texty a ekosystém externích a interních odkazů. Na analýzu SEO existuje bohatá nabídka analytických nástrojů k použití zdarma.

Behaviorálně cílená reklama funguje

SEO optimalizace pro vyhledávače v praxi

Z technického hlediska je pro správně nastavené SEO potřeba splnit daný soubor pravidel. Mezi základní patří:

OnPage faktory

  • Přítomnost metatagu Title – do 60 znaků včetně mezer
  • Přítomnost metatagu Description – 120 – 140 znaků včetně mezer (dříve 160, nyní lépe 120 kvůli mobilním telefonům)
  • Existence unikátního nadpisu H1
  • Přítomnost mezinadpisů H2
  • Správná struktura URL adres
  • Zvýrazněné důležité texty na stránce (tučný text, podtržený text, odkazy)
  • Obsahově bohaté a aktualizované texty na webu – profi copywriting
  • Přítomnost souboru robots.txt
  • Přítomnost a správná funkce sitemapy
  • Strukturovaná data
  • Dobré UX a silná Call to Action
  • Přítomnost ALT popisků obrázků
  • Bohatá síť interních prolinků v textu včetně kotevních textů (anchor text)

OffPage faktory

  • Bohatá síť externích linků na web (linkbuilding) – tzv. zpětné odkazy. Cílem je získat síť odkazů z webů, které jsou a) veliké, b) relevantní k danému obsahu a c) mají vysoké indexy Domain Trust a Domain Authority
  • Linky včetně správných kotevních textů (anchor texty)
  • Silné sociální signály (social engagement) zejména z Facebooku, Twitteru a LinkedIn – tzv. noisy social signals

Obsah

  • Bohatý a relevantní obsah, který jednoznačně a vyčerpávajícím způsobem odpovídá na otázky, které uživatel vyhledávačům klade
  • Vertikální výbava stránky – k textu patří obrázky, videa, související obsah

Technické faktory

  • Existence protokolu HTTPS
  • Rychlý web, nejlépe s HTTP2
  • Možnost pro roboty jednoduše web crawlovat
  • Optimalizované obrázky
  • Správná struktura a hierarchie stránek
  • Optimalizovaná mobilní verze webu
  • Optimalizovaný a minifikovaný HTTP kód
  • Optimalizované a minifikované JavaScripty, CSS a moduly CMS
  • Dobrý (rychlý a stabilní) hosting, krátká odezva serveru
  • Browser Caching – načítání do mezipaměti prohlížeče
  • AMP – Accelerated Mobile Pages

Celková analýza webu, eshopu a konkurence

SEO v placeném vyhledávání

Nepanuje shoda na tom, zda placené vyhledávání zvyšuje či nezvyšuje pozici webu v organickém vyhledávání. Ano, sekundárně ji zvyšuje. Primárně tím, že lidé přijdou na web a tam provádí určité akce – visits, ATS, PV, znovu se na web vracejí, existuje nízká bounce rate. Toto všechno jsou signály pro vyhledávač o čem web je, jaký je, co je jeho obsahem a jak se na něm uživatelé cítí.

Obsah webu (zejména délka a kvalita textů a struktury) přímo vstupuje do algoritmu, který určuje skóre kvality PPC reklamy. Důležité je také samotné znění inzerátů, klíčová slova v inzerátu, jeho relevance. Špatné SEO zvyšuje cenu PPC reklamy a často nekvalitní obsah na webu znamená, že se PPC reklama ani neobjeví ve výsledcích vyhledávání, protože ji vyhledávače vyhodnotí jako nerelevantní a klamavou.

Dobré SEO = levnější a více konverzní PPC reklama


» SEO audit a optimalizace

» Linkbuilding – zpětné odkazy

» Copywriting a analýza klíčových slov

» Tvorba micorosites


Jít na titulní stránku