SEO, PPC a UX analytické nástroje zdarma – tipy na nejlepší online tooly

Analýza klíčových slov:

Google AdWords PPC kampaněTradičním nástrojem analýzy klíčových slov a trendů ve vyhledávání je Google Trends. Statistiky hledání na Seznam.cz lze nalézt zde. Další nástroj na analýzu klíčových slov nabízí systémy Sklik a AdWords. Přehledné zobrazení výsledků našeptávačů Google, YouTube a dalších lze zjistit na stránce Keywordtool.io.

User Experience:

Hotjar je vynikajícím nástrojem pro analýzy User Experience, tento měřící script lze snadno přidat rovnou do Google Tag Manageru. Pomocí Hotjaru lze snadno analyzovat clickmapy a heatmapy, průchody webem a dělat uživatelské dotazníky.

Linkbuilding:

Nejrozsířenějšími zdarma použitelnými nástroji sloužícími k analýze interních i externích backlinků jsou Majestic SEO a SEM Rush. Síť internách backlinků u velikých webů pomůže rozklíčovat software Screaming Frog.

Webová analytika:

Google AnalyticsUltimátním nástrojem webové analytiky je Google Analytics. Jedná se o nejrozšířenější nástroj na světě, který je dostupný zdarma. Měřící scripty lze do stránky nasadit například přes Google Tag Manager.

Pro analýzy aktivit na sociálních sítích slouží software původně české společnosti Socialbakers. Co trenduje na sociálních sítích v ČR i v zahraničí se dozvíte na stránce BuzzSumo. Online aktivity uživatlů na webu lze sledovat pomocí nástroje Chartbeats.

Přehled aktuálních technologií využívaných na českém internetu ukáže Gemius Ranking. Stejný relizátor je zodpovědný za měření návštěvnosti internetu v ČR a mnoha dalších evropských zemích. Další statistiky konkurenčních webů, a to včetně zdrojů návštěvnosti, nabízí projekty Similarweb a Alexa.

Meta SEO Inspector je plugin do prohlížeče Chrome, díky kterému může každý vlastník webu pozorovat chyby v SEO na svých stránkách. Pro složitější sledování tagů na stránce slouží plugin Google Tag Assistant.

Pro celkovou analýzu přítomnosti klíčových SEO faktorů lze využít nepřeberné množství nástrojů – za všechny například Varvy.com. Zajímá-li vás aktuální stav SEO faktorů, které vstupují do vyhledávání, podívejte se na aktuální průzkumy Moz.com.

Nástroje pro webmastery:

Administrátorská rozhraní Google Search Console a Bing Webmaster Tool umožňují vlastníkům webů kontrolu z hlediska funcionality, rychlosti či dostupnosti pro roboty. Lze v nich administrovat sitemapy a strukturovaná data, analyzovat backlinky a klíčová slova.

Zda je web v pořádku a technicky použitelný pro mobily lze zkontrolovat v Google testu mobilních zařízení. Dále Google nabízí nástroj pro testování přítomnosti a funkcionality strukturovaných dat.

Přidání stránek do vyhledávačů:

Je-li potřeba urychlit indexci nově publikovaných stránek, či přeindexovat starší stránky, doporučuje se ruční přidání do hlavních vyhledávačů – Google, Seznam a Bing. Vyhledávač Google nabízí také administrátorské rozhraní pro webmastery, kde lze do indexu přidat více stránek najednou.

PPC reklama:

Seznam.cz Sklik PPC kampaněNejrozšířenější administrátorská rozhraní pro nákup a správu PPC reklamy v ČR jsou systémy Google AdWords a Seznam.cz Sklik.

Zajímavosti:

Celkem hezký přehled o velikosti webů a zastoupení států / jazyků na síti nabízí Mapa internetu. A na závěr dva vtipy pro internetové geeky:)

Maslow - pyramida lidských potřeb plus WIFI

Prohlížeče rychlost - Chrome v. IE vtip


Pokračujte na titulní stránku